Menu
Podatki i opłaty
Treść strony
Ulga inwestycyjna w podatku rolnym
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
1) budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
2) zakup i zainstalowanie:
- a) deszczowni,
- b) urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
- c) urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)
– jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25 % udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych. Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż przez 15 lat.
Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku rolnego niewykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów
i urządzeń, od których przyznana została ta ulga, lub przeznaczenia ich na inne cele.
Powyższą ulgę stosuje się na podstawie decyzji wydanej na wniosek podatnika, od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek. Kwota ulgi inwestycyjnej jest odliczana z urzędu w decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego. Podatnicy obowiązani do składania deklaracji na podatek rolny odliczają, określoną w decyzji w sprawie ulgi inwestycyjnej, kwotę przyznanej ulgi od należnego podatku rolnego.
Ulga ta stanowi pomoc publiczną na realizację inwestycji w gospodarstwach rolnych i będzie realizowana do wysokości określonych w art. 4 rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014, ponadto podlega kumulacji z innymi formami pomocy inwestycyjnej z tytułu realizacji tej samej inwestycji.
Podstawa prawna:
Art.13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (teks jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 333 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
- wniosek o zastosowanie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym
- zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych
- rachunki lub ich uwierzytelnione odpisy stwierdzające wysokość wskazanych wydatków
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Opłaty:
Brak
Forma i termin załatwienia sprawy:
Decyzja Wójta Gminy Wielka Nieszawka wydana do 30 dni od dnia złożenia udokumentowanego wniosku.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie za pośrednictwem Wójta Gminy Wielka Nieszawka.
- Wniosek 2.1 (PDF) 146.57kB
- Zestawienie 2.2 (PDF) 98.8kB
- Formularz 2.3 (PDF) 161.18kB
KONTAKT
Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce
ul. Toruńska 12, 87-165 Cierpice
Dane kontaktowe
- tel. +48 56 678 12 12, +48 56 678 10 93
- fax +48 56 678 12 12
- e-mail sekretariat: sekretariat@wielkanieszawka.pl
Godziny pracy Urzędu
- poniedziałek: 7:00-15:00
- wtorek: 8:00-16:00
- środa: 7:00-15:00
- czwartek: 7:00-15:00
- piątek: 7:00-15:00
Przetwarzanie danych osobowych
Kontaktując się z nami poprzez wysłanie do nas wiadomości przy użyciu poczty elektronicznej – wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu obsługi korespondencji pomiędzy Państwem, a Administratorem. Administratorem Państwa danych osobowych będzie Wójt Gminy Wielka Nieszawka. Można się z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce, ul. Toruńska 12, 87-165 Cierpice, e-mailowo: zastepca.wojta@wielkanieszawka.pl, telefonicznie 56 678 12 12. Do kontaktów w sprawie ochrony Państwa danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, z którym można się kontaktować wysyłając e-mail na adres iod1@wielkanieszawka.pl, szczegóły na: https://www.wielkanieszawka.pl/klauzule-rodo