Treść strony
Stypendia szkolne o charakterze socjalnym w roku szkolnym 2017/2018
Komunikat - stypendia szkolne o charakterze socjalnym
w roku szkolnym 2017/2018
Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce informuje, że wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na rok 2016/2017 przyjmowane będą od dnia 1 września do dnia 15 września 2017r. Wniosek należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy w Wielkiej Nieszawce.
Stypendium szkolne może otrzymać uczeń zamieszkujący Gminę Wielka Nieszawka znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Miesięczna wysokość dochodu uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż kwota 514 zł netto na osobę w rodzinie ucznia (art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 czerwca 2008r. o pomocy społecznej, tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 930 z późn. zm.).
Świadczenie wychowawcze „500 +” nie będzie wliczane do dochodu rodziny przy ustalaniu prawa do stypendiów szkolnych.
Wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć do wniosku o stypendium szkolne dokumenty potwierdzające dochód rodziny ucznia uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku (tj. sierpień 2017 r.) lub w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym wniosek został złożony, ustalony na zasadach określonych w art. 8 ust. 3-15 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 930 z późn. zm.).
Do wniosku należy dołączyć:
a) zaświadczenie z zakładu pracy lub oświadczenie wnioskodawcy o wysokości dochodów uzyskanych przez członka rodziny w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku, jeżeli dochody te podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych ,
b) odcinek renty/emerytury lub oświadczenie Wnioskodawcy za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku,
c) zaświadczenie z Urzędu Pracy (w przypadku osoby bezrobotnej) lub oświadczenie Wnioskodawcy,
d) nakaz płatniczy za 2017r. lub zaświadczenie z Urzędu Gminy o wielkości powierzchni gospodarstwa rolnego,
e) oświadczenie o wysokości otrzymanych alimentów (potwierdzone kopią wyroku sądowego),
f) stosowne zaświadczenie urzędu skarbowego o osiągniętym dochodzie z innych źródeł niż punkty a – e w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku,
g) inne zaświadczenia lub oświadczenia, których potrzeba załączenia wynika z treści wniosku.
Informacje dodatkowe można uzyskać pod nr tel. (056) 678-12-12 wew. 27
|
Godziny pracy Urzędu Gminy: poniedziałek, środa, czwartek, piątek :7:00-15:00 wtorek 8:00-16:00
|
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
Dokumenty do pobrania:
